Obrzęki w ciąży

   Pojawiają się najczęściej w okolicach nóg, rąk i na twarzy w okresie ciąży zaawansowanej. Najczęściej odczujesz je w porze wieczornej. Ich przyczyną może być zbyt duże spożywanie soli, która zatrzymuje w organizmie nadmiar wody, nadmierny wysiłek fizyczny i długie przebywanie w pozycji stojącej. Może to być za szybki przyrost masy ciała, ale także groźna gestoza, czyli zatrucie ciążowe. Gdy pojawiają się obrzęki poinformuj o nich lekarza na najbliższej wizycie, ale też postaraj się ograniczyć spożycie soli w pokarmach, które przyjmujesz oraz odpoczywaj. Zwróć także uwagę, czy oby nie przesadzasz z posiłkami, a konkretnie z ich zbyt tłustym składem i obfitością.

Specjalista odpowiada

Tabletki hormonalne i tycie

   Dzień dobry! Od roku biorę tabletki hormonalne i zauważyłam przyrost wagi. Czy to jest spowodowane tymi tabletkami?Prosze o odpowiedż i z góry dziękuję! Pozdrawiam!
   Przyrost masy ciała u kobiet stosujących antykoncepcję hormonalną jest związany albo ze wzrostem łaknienia, i wtedy trzeba stosować odpowiednią dietę i gimnastykować się, albo jest wynikiem zatrzymywania płynów, albo zmniejszeniem metabolizmu, i wtedy trzeba albo pogodzić się z tyciem, albo odstawić antykoncepcję hormonalną. Radzę skonsultować się z ginekologiem, może będzie można zmienić na inny preparat, po którym będzie Pani mniej tyła.


 



Przygotowania do ciąży
Ciąża
Anemia w ciąży
Bezsenność w ciąży
Bóle głowy
Bóle kręgosłupa
Hemoroidy
Mdłości i wymioty w ciąży
Obrzęki w ciąży
Rozstępy
Skurcze w ciąży
Upławy
Wzdęcia
Zapalenie pęcherza
Zaparcia w ciąży
Zgaga w ciąży
Żylaki
Odzież ciążowa


2010 www.ciaza.info.pl